הגאון הרב איידלס: "ההלכה אוסרת עסקת שחרור מחבלים"

המהדורה המרכזית No Comments on הגאון הרב איידלס: "ההלכה אוסרת עסקת שחרור מחבלים"

הרה"ג רבי חיים איידלס, רבה של צפון תל-אביב, הערב ב'מהדורה המרכזית' על עסקת חטופים ושחרור מחבלים: "אנחנו יודעים ש'אין מעדיפים נפש על פני נפש'. ראינו בעסקאות הקודמות שהמחבלים ששוחררו שבו לטרור. מי לנו כמו מנהיג החמאס בעצמו סינוואר שכבר היה בכלא הישראלי ושוחרר בעסקה כדי לחזור לסורו ולהנהיג את הטרור – אסור לנו לעשות עסקאות מעין אלו"

צילום: עמותת איש צדיק היה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של צפון תל אביב הגאון הרב חיים איידלס, שוחח הערב עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' והתייחס לדיווחים על עסקת החטופים: "כאשר ההלכה דנה בפדיון שבויים רק בכדי דמיהן – הסוגיה היא ממונית. כאן מדובר בשחרור מחבלים שבמוצהר יאיימו על חיי יהודים ולכן משקל הסוגיה הוא שונה משמעותית"

"אנחנו יודעים ש'אין מעדיפים נפש על פני נפש'. ראינו בעסקאות הקודמות שהמחבלים ששוחררו שבו לטרור. מי לנו כמו מנהיג החמאס בעצמו סינוואר שכבר היה בכלא הישראלי ושוחרר בעסקה כדי לחזור לסורו ולהנהיג את הטרור"

"מרן הגר"ע זצ"ל כתב תשובה מקיפה על מבע אנטבה בהלכה. החוטפים דרשו אז לשחרר 40 מחבלים מהכלא הישראלי, מרן כתב אז ששחרור מחבלים רוצחים שיגרמו להרג נוסף היא לא פעולה שמכוונת במישרין לרצח, ולכן אין ספק מוציא מידי ודאי. אבל ודאי וודאי שכיום, כאשר המחבלים מצהירים שהם יחזרו לטרור – אסור לנו לעשות עסקאות מעין אלו"

"המציאות אחר שמחת תורה שינתה את התובנות בשיח הציבורי. לפני כן המילה אחדות הייתה אולי ריקה מתוכן אבל כיום היא קיבלה מובן אחר. שאלו פעם את רבי אריה לוין איך הוא מצליח להכיל את כולם, והוא ענה 'אני פשוט מקשיב להם'. זה הסוד"

"אנשים בתל אביב שעד אתמול לא רצו לומר לנו אפילו שלום, מבינים כעת שאנחנו עם אחד וצריכים לחיות כאן יחד".

האזינו



0 תגובות